Všeobecné obchodní podmínky

1. Definice pojmů

1.1 „Prodávající“ znamená společnost Topánky E-shop s. r. o., se sídlem Grösslingová 4, 811 09 Bratislava, Slovensko, identifikační číslo 35 685 913, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, vložka č. 10594/B, oddíl Sro.
1.2 „E-shop“ znamená internetový obchod umístěný na internetové stránce 

 https://www.novesta.cz.
1.3 „Kupující“ znamená fyzickou (FO) nebo právnickou osobu (PO), která prostřednictvím E-shopu odeslala Prodávajícímu objednávku a má zájem nabýt produkty nabízené v E-shopu do svého vlastnictví.
1.4 „Spotřebitel“ znamená Kupujícího – FO, který v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo při obchodní praxi nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání.
1.5 „Smlouva“ znamená kupní smlouvu uzavřenou na dálku (resp. smlouvu o prodeji produktů v internetovém obchodě) mezi Prodávajícím a Kupujícím, uzavřenou výlučně prostřednictvím prostředků dálkové komunikace bez jejich současné fyzické přítomnosti, zejména pomocí online rozhraní a e-mailu. Ke sjednání smlouvy dochází potvrzením objednávky elektronickou formou (e-mailem) ze strany Prodávajícího Kupujícímu.
1.6 „Produkt“ znamená zboží nebo službu, které Prodávající nabízí k prodeji v E-shopu.
1.7 Ostatní pojmy použité v těchto podmínkách, pokud se vztahují na Spotřebitele, se vykládají podle významu, který jim přisuzuje zákon č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele, není-li v těchto VOP výslovně uvedeno jinak.
1.8 Tyto VOP se vztahují na Kupující – Spotřebitele, resp. osoby, kterým slovenský právní řád přiznává postavení spotřebitele. Na jiné zákazníky než Spotřebitele se tyto VOP vztahují přiměřeně, případně se právní vztah při nákupu Produktů řídí zvláštní dohodou mezi Prodávajícím a takovým zákazníkem dle příslušných ustanovení zákona č. 513/1991 Sb., Obchodního zákoníku SR
.

 

2. Úvodní ustanovení

2.1 Tyto VOP upravují podmínky prodeje Produktů značky NOVESTA na E-shopu a tvoří nedílnou součást všech smluv uzavíraných mezi Prodávajícím a Kupujícím.
2.2 K
aždý Kupující je povinen se s těmito všeobecnými obchodními podmínkami seznámit ještě před odesláním objednávky. Zadáním a odesláním objednávky Kupující potvrzuje svůj souhlas s těmito všeobecnými obchodními podmínkami.
2.3 Kontaktní údaje Prodávajícího pro účely uplatnění práv, včetně práv z odpovědnosti za vady Produktů, odstoupení od smlouvy, uplatnění reklamace, žádosti o nápravu, podání stížnosti nebo jiného podnětu, jsou následující:
Prodávající: Topánky E-shop, s. r. o.
Sídlo: Grösslingová 4, 811 09 Bratislava
Adresa pro vrácení Produktu: EXPANDECO - Topánky E-shop s.r.o., Fraňa Kráľa 16, 966 81 Žarnovica, Slovensko

Telefonní číslo: +421 233 006 793
E-mailová adresa: eshop@novesta.sk

 

3. Objednávka a uzavření Smlouvy

3.1 Prodávající nabízí Produkt uvedený v E-shopu. Kupující si může nabízený Produkt objednat prostřednictvím E-shopu. Prodávající není povinen s Kupujícím uzavřít Smlouvu.
3.2 Kupující objednává Produkt elektronicky – kliknutím na tlačítko „Do košíku“ a následným řádným vyplněním elektronického objednávkového formuláře, který odešle Prodávajícímu. Kupující je povinen při objednávání Produktu uvádět pravdivé a úplné údaje.
3.3 Kupující provádí objednávku Produktů těmito způsoby:
a) prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl předchozí registraci v E-shopu;
b) vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
3.4 Spotřebitel odešle objednávku stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“. Stisknutím tohoto tlačítka Kupující výslovně potvrzuje, že byl seznámen s povinností zaplatit cenu za objednávané Produkty.
3.5 Bezodkladně po zadání objednávky potvrdí Prodávající Spotřebiteli přijetí objednávky.
3.6 Prodávající bezprostředně před odesláním objednávky informuje Spotřebitele výslovně, jednoznačně a srozumitelně, způsobem přiměřeným použitému prostředku komunikace na dálku, o:
(i) hlavních vlastnostech Produktů v rozsahu přiměřeném druhu a povaze Produktu,
(ii) celkové prodejní ceně Produktů včetně všech daní, jakož i nákladech na dopravu, poštovné a jiných nákladech a poplatcích, a skutečnosti, že do celkové ceny mohou být započítány další náklady a poplatky, pokud je nelze předem určit,
(iii) délce trvání Smlouvy, pokud se jedná o smlouvu na dobu určitou, nebo o podmínkách vypovězení smlouvy, pokud se jedná o smlouvu na dobu neurčitou, případně o smlouvu, jejíž platnost se automaticky prodlužuje,
(iv) minimální délce trvání závazků Spotřebitele, pokud ze smlouvy pro Spotřebitele takový závazek vyplývá.
3.7 Není-li výslovně uvedeno jinak, prodejem Produktů v E-shopu se uzavírá smlouva na dobu určitou, a to vždy do dodání Produktu Kupujícímu a zaplacení dohodnuté ceny. Práva z odpovědnosti za vady, právo na odstoupení od smlouvy, jakož i práva ze spotřebitelské záruky zůstávají v platnosti i po zániku smlouvy jejím splněním.
3.8 Při prodeji Produktu je každá nabídka omezena množstvím Produktu, který má Prodávající k dispozici. Po potvrzení objednávky je Prodávající oprávněn oznámit Kupujícímu, že Produkt je vyprodán; takové oznámení se považuje za odstoupení od Smlouvy ze strany Prodávajícího.

 

4. Platobní podmínky a dodací podmínky

4.1 Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu cenu uvedenou v E-shopu u konkrétního Produktu. Cena je uvedena včetně DPH a dalších daní a poplatků, bez nákladů na dopravu. Konečná cena včetně nákladů na dopravu bude Kupujícímu zobrazena v souhrnu objednávky před jejím odesláním a bude uvedena i v potvrzení o přijetí objednávky.
4.2 Případné akční slevy platí pouze pro Produkt výslovně označený v akční nabídce Prodávajícího, a to jen do vyprodání zásob takového Produktu.
4.3 Kupující si může zvolit jeden z následujících způsobů platby ceny Produktů:
a) dobírka – Kupující zaplatí cenu při převzetí Produktu dopravci, cena za dobírku je 1 EURO,
b) převodem na účet Prodávajícího,
c) Paypal,
d) online platební kartou,
e) SporoPay,
f) ePlatby VÚB,
g) TatraPay,
h) Poštovní banka,
i) Viamo.
4.4 Prodávající splní svou povinnost dodat Kupujícímu Produkt tím, že jej odešle prostřednictvím Prodávajícím zvoleného dopravce na doručovací adresu uvedenou v objednávce Kupujícího.
4.5 Prodávající dodá Kupujícímu objednaný Produkt ve lhůtě závislé na dostupnosti Produktu a provozních možnostech Prodávajícího, přičemž obvyklá dodací lhůta je do 30 (třiceti) pracovních dnů. Kupující bere na vědomí, že tato lhůta je pouze orientační a nezávazná.
4.6 Prodávající dodává Produkty na území Slovenské republiky. Pro dodání Produktů do zahraničí na dobírku sjedná Prodávající s Kupujícím zvláštní dodací podmínky.
4.7 V případě objednávky Produktu za celkovou cenu alespoň 3000 CZK včetně DPH nehradí Kupující náklady na doručení Produktu na výdejní místa Packeta v rámci území České republiky. Tím není dotčena povinnost Kupujícího uhradit cenu za dobírku. Kupující si může zvolit i jinou možnost doručení Produktu, dle nabídky uvedené při vyplňování objednávky v E-shopu. V takovém případě bude konečná cena Produktu navýšena o náklady spojené s doručením Produktu Kupujícímu, ve výši odpovídající zvolené možnosti doručení.
4.8 Kupující je povinen převzít Produkt na místě uvedeném v objednávce. Při převzetí Produktu je Kupující povinen důkladně zkontrolovat Produkt i jeho obal a potvrdit svým podpisem převzetí Produktu. Pokud Kupující zjistí, že je obal Produktu mechanicky poškozen, je povinen to oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav Produktu. V případě zjištění poškození Produktu při jeho převzetí je Kupující povinen sepsat s dopravcem záznam o poškození Produktu.
4.9 Prodejní cena není určována na základě automatizovaného rozhodování včetně profilování, a to ani pro konkrétního Spotřebitele, ani pro skupinu Spotřebitelů.

 

5. Záruka, odpovědnost za vady a reklamace


5.1 Prodávající odpovídá za vady Produktu, které má Produkt v době jeho dodání a které se projeví do dvou let od dodání Kupujícímu. Prodávající podle svého uvážení primárně odstraní nahlášenou vadu opravou nebo výměnou vadného Produktu.
5.2 Prodávající poskytuje spotřebitelskou záruku ve smyslu § 626 zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník SR, na životnost Produktů v rozsahu 2 let od převzetí Produktů Spotřebitelem.
5.3 Prodávající poskytne Kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění vady bezodkladně po jejím oznámení Kupujícím. Prodávající v potvrzení o uplatnění vady uvede lhůtu, ve které vadu odstraní. Tato lhůta nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který Prodávající nemůže ovlivnit.
5.4 Spotřebitel je povinen uplatnit požadovaný způsob vyřízení reklamace nejpozději při předložení Reklamačního formuláře, jehož vzor je dostupný na stránkách E-shopu v sekci Reklamace (Reklamační řád).
5.5 Další informace o postupech vyřizování reklamací Produktu, včetně informací o nárocích Kupujícího, upravuje Reklamační řád Prodávajícího dostupný na webových stránkách E-shopu v sekci Reklamace (Reklamační řád).

 

6. Právo na odstoupení od Smlouvy

6.1 Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy i bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí Produktu. Lhůta 14 dnů se počítá ode dne:
(i) převzetí všech částí objednaného Produktu Spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou s výjimkou dopravce,
(ii) převzetí posledního kusu nebo části Produktu, který byl dodán jako poslední v případě, že je Produkt dodáván odděleně a skládá se z více kusů nebo částí, případně pokud byl objednán v jedné objednávce.
6.2 Právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu se nevztahuje na situace, kdy je předmětem smlouvy některá z forem dodávky nebo nastane některá z okolností uvedených v § 19 odst. 1 písm. a) až m) zákona o ochraně spotřebitele, např. dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru.
6.3
Pro účely určení lhůty k odstoupení od smlouvy Prodávající neprodává své Produkty v E-shopu prostřednictvím nevyžádaných návštěv nebo v souvislosti s nimi, ani prostřednictvím prodejních akcí nebo v souvislosti s nimi.
6.4 Právo na odstoupení od smlouvy může Spotřebitel uplatnit u Prodávajícího následujícími způsoby:
(i) doporučeným a nejrychlejším způsobem je vyplnění a odeslání formuláře pro vrácení zakoupených Produktů (nebo některého z nich) na webových stránkách E-shopu prostřednictvím zákaznického účtu,
(ii) vyplněním a odesláním formuláře pro vrácení Produktů i bez zákaznického účtu,
(iii) vyplněním a zasláním vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory dle přílohy č. 1 těchto VOP. Prohlášení o odstoupení od smlouvy Spotřebitel zašle na adresu uvedenou v bodě 2.3 VOP nebo doručí e-mailem v souladu s bodem 2.3 VOP. Tento způsob je však časově náročnější na zpracování, neboť není přímo propojen s informačním systémem Prodávajícího.
6.5 Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud bylo oznámení o odstoupení odesláno Prodávajícímu nejpozději v poslední den této lhůty.
6.6
Pokud Spotřebitel využije právo na odstoupení od smlouvy, je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit Spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, doručení, poštovné a dalších poplatků. Prodávající použije pro vrácení plateb stejný způsob, jaký použil Spotřebitel, pokud se strany nedohodnou jinak.
6.7 Prodávající není povinen vrátit platby před tím, než mu bude Produkt doručen zpět nebo než Spotřebitel prokáže jeho odeslání zpět.
6.8 Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty Produktu, které vzniklo v důsledku takového zacházení s Produktem, které přesahuje zacházení nezbytné ke zjištění povahy a funkčnosti Produktu.
6.9 Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
6.10 Při odstoupení od smlouvy ze strany Spotřebitele hradí Spotřebitel pouze náklady na vrácení Produktů Prodávajícímu nebo osobě jím určené, pokud Prodávající písemně neuvede, že tyto náklady ponese sám.
6.11 V případě, že je předmětem smlouvy uzavřené na dálku poskytování služeb a Spotřebitel od smlouvy odstoupí, je povinen uhradit Prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočte poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě.
6.12 Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nevznikají – s výjimkou povinností uvedených v bodech 6.6, 6.8, 6.10 a 6.11 těchto VOP – žádné další povinnosti ani náklady.
6.13 Prodávající není povinen uhradit Spotřebiteli nebo Kupujícímu dodatečné náklady, pokud si Spotřebitel nebo Kupující výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na zvolený způsob doručení a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím.

 

7. Řešení sporů

7.1 Spotřebitel má právo:

• obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu, pokud není spokojený se způsobem, jakým Prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva,
• podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu, pokud Prodávající na žádost podle předchozího odstavce odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů od jejího odeslání.
7.2 Orgánem dozoru a jedním ze subjektů alternativního řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27. Spotřebitel může podat návrh na řešení sporu prostřednictvím online platformy dostupné na následující internetové adrese: 

 

8 Závěrečná ustanovení

8.1 Tyto obchodní podmínky se řídí právním řádem Slovenské republiky.
8.2 V případě, že se ustanovení těchto VOP budou lišit od kogentních ustanovení zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, budou mít přednost kogentní ustanovení zákona. Prodávající provede úpravu VOP za účelem jejich sladění s platným právním řádem bez zbytečného odkladu poté, co takový rozpor zjistí.
8.3
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 6. 2025.

 

 

Příloha č. 1 – Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ
NA DÁLKU A SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO OBCHODNÍ PROSTORY

Topánky E-shop, s. r. o., Grösslingová 4, 811 09 Bratislava – městská část Staré Mesto

(Vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka.)

Komu:
EXPANDECO – NOVESTA
Provozovna: Fraňa Kráľa 16, 966 81 Žarnovica, Slovenská republika
E-mail: eshop@novesta.sk

Tímto oznamuji/oznamujeme*, že odstupuji/odstupujeme* od smlouvy o dodání nebo poskytnutí tohoto produktu: ..............

Datum objednání/datum přijetí*: ..............

Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů*: ..............

Adresa spotřebitele/spotřebitelů*: ..............

 

 

Datum: ..............

Podpis spotřebitele/spotřebitelů*
(pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)

 

............................................

 

 

*Nehodící se škrtněte.